[Pluto-help] redHat 7.2 e ide-scsi

. . m7ax a hotmail.com
Mar 9 Apr 2002 09:45:53 CEST

Ho avuto lo stesso problema e curiosando in giro ho trovato queste soluzioni
( a me ha funzionato la seconda che è anche documentata nel sito della
redhat)

1) Run as root:

insmod /lib/modules/2.4.7-10/kernel/drivers/cdrom/cdrom.o

and your CD-ROM drive magically start work.

2)Trovato su http://www.linuxquestions.org/questions/history/8457

try this, as root enter: depmod -ae

3)To fix:
1- add a line that says "modprobe cdrom > /dev/null 2>&1" to
   /etc/rc.sysinit just above the line that says "modprobe ide-cd >
/dev/null 2>&1".

2- delete the /dev/cdromX symbolic links

3- delete any cdrom entries in /etc/fstab that refer to "kudzu"

4- reboot - kudzu will be able to create a valid configuration

Max
;-)