[Pluto-help] Samba e "Too many open File"

Dido dido a sicurweb.com
Lun 2 Set 2002 11:49:54 CEST

Ciao!
Cito da "man smb.conf":

max open files (G)
        This parameter limits the maximum number of open files that
one  smbd(8)file
        serving  process may have open for a client at any one time. The
default for
        this parameter is set very high (10,000) as
Samba  uses  only  one  bit  per
        unopened file.

        The limit of the number of open files is usually set by the UNIX
per-process
        file descriptor limit rather than this parameter so you should
never need to
        touch this parameter.

        Default: max open files = 10000

Mi viene quindi da pensare che il problema non sia di samba, ma a livello
di os: puoi appurarlo guardando se il messaggio di errore che ricevi è di
samba o a livello di sistema. Nel secondo caso, prova con
echo 65535 > /proc/sys/fs/file-max

Ciao!
Dido